utorak, 21. ožujka 2017.

KOLAČ ILI TORTA- PITANJE JE SAD..

Torta ili kolač...
Sastojci
kora-kokosica
6 belanaca
6 kašika šećera
2 kašike brašna
100 gr kosovog brašna
1 kašičica praška za pecivo
300 ml hladnog mleka za prelivanje pečene kore

fil od jagoda
700-800 gr jagoda sitnije isečenih
200 gr šećera
2 pudinga od jagode
300 ml vode

žuti fil
550 ml mleka
5 kašika gustina ili oštrog brašna
6 žumanaca
2 kesice vanilin šećera
7 kašika šećera
200 gr maslaca
100 gr šećera u prahu
šlag

 
Priprema
1.
Kalup, prečnika 28 cm, podmazati uljem i posuti brašnom. Rernu uključiti na 180stepeni. I mutimo:  u belanca dodati na vrh noža soli, pa ih dobro umutiti i dodati šećer, pa nastaviti mućenje dok se  čvrsto ne umute. Umešati, lagano, brašno, kokos i prašak za pecivo. Izručiti smesu u kalup za tortu, i peći oko petnaestak minuta-do blago zlaćane boje. Nemojte je presušiti-ipak svako najbolje poznaje svoju rernu. Kada je kora pečena, onako vrelu preliti je hladnim mlekom. Posle nekog vremena sam je, nožem, odvojila od podloge na kojoj je pečena, i uz pomoć velikog tanjira/izokrenula je na njega/ prebacila na tacnu i vratila obruč oko nje. Unutrašnjost obruča sam obložila trakom celofana...
2.
Spremanje filova ide brzo:
 Jagode sam isekla nožem ne nešto baš sitno. Volim kad u filu osetim parčiće. Dodati im 100 ml vode, šećer i kuvati nekih 4-5 minuta. U 200 ml vode umešati puding i zakuvati u jagode. Još minut dva kuvanja i voćni fil je gotov.
Fil sam kuvala u velikom keramičkom tiganju. Začas je gotov i neće da prska. Jagoda može da bude manje, ali će i fil biti tanji. Topao voćni  fil sipati preko kore koja je već lepo upila mleko.
Žumanca, gustin, šećer i vanilin šećer umutiti sa 50 ml hladnog mleka i zakuvati u vrelo mleko. Nekoliko minuta kuvanja je dovoljno. Fil neće da zagori. Moglo bi da se stavi i 600 ml mleka. Ostaviti ga da se ohladi uz povremeno mešanje.
Umutiti maslac sa šećerom u prahu. Mutite ga  u nekoj činiji u kojoj će biti mesta i za žuti fil, koji ćete postepeno dodavati kašiku po kašiku uz neprestano mućenje. Dobićete lep, penast fil.
Preko ohlađenog voćnog fila dodati žuti fil.
 3.
 Ja sam odmah preko njega stavila i šlag. Nisam od onih koji umeju da ukrase tortu. Viljuškom sam, u nekoliko poteza, razbarušila šlag, stavila nekoliko jagoda sa sve njihovim cvetom-i to roza boje. Od mene izvučen maksimum,  što se tiče dekoracije. Tortu sam prepodne spremila, a uveče smo je jeli...
Ovog recepta ima na raznim stranama, a ja sam išla korak po korak i mislim da sam došla do originala, koji sam ja izmenila, samo dodavši jedno jaje više i više jagoda, tako da je to baš jedna velika i ukusna torta...

0 komentari