ponedjeljak, 27. ožujka 2017.

JAFFA KOLAČ ZADOVOLJSTVO KOJE SE TOPI U USTIMA


Sastojci:
za biskvit
4 jaja
350 g šećera
150 ml mleka
120 ml ulja
250 g brašna



1 kesica praška za pecivo
za fil
2 veće ili 3 manje zaleđene pomorandže (350-400 g)
200 ml vode
150 g šećera
za glazuru
200 g čokolade za kuvanje
6 kašika ulja

Postupak:
1. Koru jedne zaleđene pomorandže izrendisati na sitno rende, i odvojiti, to ide u testo. Ostatak te, i drugu celu pomorandžu (sa korom) takođe izrendisati na sitno rende, to će ići u fil.
2. Jaja umutiti sa šećerom, dodati mleko, ulje, brašno i prašak za pecivo, umutiti sve zajedno, dodati onu unapred odvojenu struganu koru jedne pomorandže, izmešati. Izliti u veći pleh (25x35 cm) postavljen papirom, peći na 180°C oko 25 minuta. Iseći na dva dela. Jedan deo će biti podloga, drugi deo testa iseckati ili izmrviti, on će ići u fil.
3. U manju šerpu sipati 200 ml vode, 150 g šećera i izrendanu pomorandžu. Kuvati do vrenja i još par minuta. Skinuti sa vatre, dodati izmrvljeno testo i sve dobro promešati. To je "fil". Naneti ga preko biskvita i poravnati lepo.



4. Čokoladu istopiti sa uljem i preliti preko kolača. Rashlađen kolač seći na kocke.
Napomene:
- Najgori posao prilikom pripreme je rendanje zaleđenih pomorandži, ja se smrznem i kroz krpu presavijenu više puta, tako da taj deo po mogućstvu prepustite nekoj muškoj ruci :)
- Mere su, naravno, bile u kašikama, ja sam pretvorila u grame, puneći kašike prilično "po nahođenju" u odnosu na namirnicu. Mogu vam reći, bolje mi je izgledao recept u kašikama, makar je delovalo da ima manje šećera : / Mada nekim čudom, nije presladak, valjda što se pomorandže rendaju cele, sa sve korom i onom belom opnom ispod, pa kolač ima neku Bitter lemon tj. u ovom slučaju Bitter orange notu.
- Od ove mere dobije se tačno 1 kg pečenog testa. Ja sam isekla testo prema manjoj tepsiji u koju sam planirala da složim kolač, po gramaži su ta dva dela bila jednaka, po 500-ak g. U principu, ovo i ne morate slagati u tepsiji, može i na poslužavniku (ako je fil mekan, prvo ga malo rashladite pa nanesite na koru). A možete ispeći i dve zasebne kore u manjoj tepsiji, pa tu slagati kolač.
- Da čokolada sa površine ne bi pucala tokom sečenja, tankim, ugrejanim nožem zarezati/raseći samo glazuru, pa tek posle proseći kolač po dubini.

0 komentari