utorak, 4. travnja 2017.

KRISTALNA JAJA BOJENA U CRNOM VINU


Prirodno. Lako.  Lepo. Mirišljavo. Malčice skupo. Kristalno. I magično..
Planirala sam da ove godine za Vaskrs bojim jaja samo u lukovini. A onda sam videla kod drugih ova bojena u vinu i morala i ja da isprobam. Na žalost, nisam imala domaće vino koje se preporučuje, kupila sam u najbližoj prodavnici neki obični Vranac. Dobila sam divna tamno ljubičasta jaja posuta sitnim kristalićima nalik kristal šećeru..




Potrebno je:
5 jaja (po mogućstvu bela, ima ih čak i na mojoj pijaci)
6 dl crnog vina (onog što farba jezik kada se pije)

Priprema:
Jaja sobne temperature složiti u odgovarajući sud (ja uzmem šerpu sa debelim dnom, da mi u toku kuvanja ne pucaju).
Naliti jaja crnim vinom da ih skroz pokrije i ostaviti sve 10 minuta da odstoji.



Staviti na laganu vatru sud sa vinom i jajima da se vino zagreje do vrenja i kuvati jaja petnaestak minuta.
Skloniti ih sa vatre, poklopiti i ostaviti nekoliko sati (može i preko noći) da se sve ohladi i da se na jaja "nahvataju" kristalići iz vina.
Jaja pažljivo izvaditi iz vina i osušiti na kuhinjskom papiru.
I to je sve. Ne mazati ih,  treba da ostanu mat, inače će se skinuti kristalčići..

0 komentari